Banner Resultados electorales

Preguntes freqüents

L'elector/a, en primer lloc, ha d'acreditar-ne la identitat davant del funcionari o funcionària consular mitjançant el passaport, el document nacional d'identitat o la certificació de nacionalitat o d'inscripció en el Registre de Matrícula Consular expedides pel Consolat d'Espanya al país de residència. Posteriorment i, prèvia exhibició i lliurament d'un dels certificats d'inscripció en el cens electoral de residents absents, prèviament rebut, depositarà el sobre dirigit a la Junta Electoral competent per al seu escrutini, una vegada que el funcionari o la funcionària consular estampe en aquest sobre el segell de l'Oficina Consular en el qual conste la data del seu depòsit.

Finalitzat el termini del depòsit del voto en urna el dia 26 d'abril, el funcionari o funcionària consular ha d'expedir una acta amb el nombre de certificacions censals rebudes i, si és el cas, les incidències que hagueren pogut produir-se, així com el nombre de sobres rebuts per correu fins a la finalització del depòsit del vot en urna.

L'endemà, el 27 d'abril, els sobres depositats per les persones electores i els rebuts per correu junt amb l'acta expedida pel funcionari o funcionària consular han de ser remesos, mitjançant enviament electoral, a l'oficina que a aquest efecte es constituïsca en el Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació, la qual, al seu torn, ha de procedir a l'enviament urgent d'aquests sobres a les juntes electorals provincials corresponents (art. 75.5, 6, 7 i 8 Llei orgànica del règim electoral general).

Copiar enllaç directe a este contingut
https://eleccions2019.gva.es/ca/-/-como-se-ejerce-el-voto-mediante-el-deposito-en-urna-por-los-las-residentes-ausentes-en-la-oficina-o-seccion-consular-#167707757