Com vota el personal embarcat? - Elecciones 2019
Com vota el personal embarcat?
El personal dels vaixells de l'Armada, marina mercant o flota pesquera d'altura, abanderats a Espanya, que romanguen embarcats des del dia de la convocatòria fins al dia de la celebració de les eleccions (és a dir, com que la convocatòria és el 5 de març, des d'aquest dia i fins al 28 d'abril, els dos inclusivament), i que durant aquest període toque ports, prèviament coneguts en el territori nacional, podrà exercir el seu dret de vot de la següent forma:
Sol·licitant el certificat d'inscripció en el cens mitjançant el servei de radiotelegrafia, correu electrònic o fax, des de la data de la convocatòria fins a deu dies abans de les eleccions (5 de març fins al 18 d'abril, els dos inclusivament) a l'Oficina del Cens Electoral on estiga inscrit. En el missatge es farà constar les dades següents:
a) Nom i dos cognoms de la persona sol·licitant.
b) Número del document nacional d'identitat.
c) Data de naixement.
d) Província i municipi de naixement.
e) Municipi de residència en què està inclosa en el cens electoral.
f) Carrer i número del seu domicili.
g) Nom del vaixell en què es troba embarcada.
h) Port o ports en què tinga previst arribar el vaixell, amb indicació de les dates concretes en què aquesta s'haja de produir.
A l'efecte de sol·licitud del vot per correu, els serveis de radiotelegrafia dels vaixells tenen la consideració de dependències delegades del servei de Correus, i el comandants o la comandanta i el capità o la capitana o l'oficial que reba la delegació amb aquesta finalitat tenen la consideració de funcionari o funcionària encarregada de la recepció de la sol·licitud.
La Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral corresponent, després de la comprovació de la inscripció de la persona interessada, remetrà a partir del 34é dia posterior a la convocatòria i abans del 6é dia anterior a la votació (entre el 8 i el 21 d'abril, els dos inclusivament), la documentació necessària al port o, si és el cas, armador/a, consignatari/a o vaixell que la persona interessada haguera designat ja el seu nom.
Rebuda la documentació, l'elector/a remetrà per correu certificat i urgent, des de qualsevol dels ports en què estiga atracat, la documentació electoral corresponent a la mesa electoral on li corresponga votar, entre el 34é dia posterior a la convocatòria i abans del tercer dia anterior a les eleccions (entre el 8 i el 24 d'abril, els dos inclusivament).
(Art. 72, 73 i 74 Llei orgànica del règim electoral general i art. 9 Reial decret 605/1999, de 16 d'abril, de regulació complementària dels processos electorals.)





