Com vota el personal en missions internacionals? - Elecciones 2019
Com vota el personal en missions internacionals?
Per a l'exercici del dret de vot per correu del personal embarcat en vaixells de l'Armada o que, pertanyent a unitats militars terrestres o aèries, es trobe destacat fora del territori nacional, en situacions excepcionals, vinculades amb la defensa nacional, i que participe i coopere amb les forces dels països aliats i d'organitzacions internacionals, en missions d'assistència humanitària o de manteniment de la pau internacional, se seguirà el següent procediment:
El comandant o la comandanta del vaixell o el/la cap de la Unitat remetrà la relació del personal que desitja votar, a la directora o directora general de Personal del Ministeri de Defensa, que enviarà les sol·licituds del certificat d'inscripció en el cens a les corresponents delegacions provincials de l'Oficina del Cens Electoral a partir de la data de la convocatòria i fins al 10é dia anterior a la votació. És a dir, com que la convocatòria de data del 5 de març, des d'aquest dia i fins a el 18 d'abril, els dos inclusivament.
Per cada sol·licitant es farà constar:
a) Nom i dos cognoms.
b) Número del document nacional d'identitat.
c) Data de naixement.
d) Província i municipi de naixement.
e) Municipi de residència en què figura en el cens electoral.
f) Carrer i número del seu domicili.
Comprovada la documentació per la Delegació Provincial de l'Oficina del Cens Electoral corresponent, es remetrà a la persona interessada la documentació necessària, entre el 34é dia posterior a la convocatòria i abans del 6é dia anterior al de la votació a la direcció general de Personal del Ministeri de Defensa, perquè, pel procediment més urgent possible, arribe a la persona destinatària. És a dir, es remetrà entre el 8 i el 21 d'abril, els dos inclusivament.
En rebre la documentació, la persona interessada procedirà a exercir el vot. El comandant o la comandanta del vaixell o el/la cap de la Unitat s'ha d'encarregar dels vots emesos i els custodiar-los, per garantir-ne així la seguretat, integritat i secret fins que la persona encarregada del transport al territori nacional els haja recollits.
La direcció general de Personal del Ministeri de Defensa ha de fer arribar els vots rebuts a Correus, abans del tercer dia previ a la celebració de les eleccions (24 d'abril), i Correus remetre'ls amb caràcter d'urgència a la mesa electoral que corresponga.
(Art. 74 Llei orgànica del règim electoral general, art. 9 Reial decret 605/1999, de 16 d'abril, de regulació complementària dels processos electorals i Ordre 116/1999, de 30 d'abril, per la qual es regula l'exercici del dret a vot en els processos electorals del personal de les Forces Armades embarcat o en situacions excepcionals vinculades amb la defensa nacional).





